Proiectul “ Ma simt bine, invat bine! – Dezvoltarea serviciilor de suport educational pentru copii ce intampina dificultati de invatare derulat in parteneriat cu Scoala Gimnaziala nr. 62 din Bucuresti.
Beneficiari: 224 de elevi care se confrunta cu probleme emotionale si de comportament, copii ce manifesta comportamente precum furie, anxietate, probleme de atasament, bullyng, stima de sine scazuta, deficit de atentie si concentrare, dificultati de socializare si comunicare ce impiedica elevul de a fi apt pentru a invata si de a se adapta la cerintele mediului scolar.
Activitati desfasurate:
- Activitati de dezvoltare a inteligentei emotionale prin aplicarea de jocuri tematice, vizionarea de materiale video tematice, discutii libere, lecturarea de povesti ce dezvolta inteligenta emotionala si metode terapeutice specifice de autoreglare emotionala.
- Workshop-uri de implementare a inteligentei emotionale la clasa.Aceasta activitate s-a desfasurat impreuna cu cadrele didactice de la clasele ai caror elevi sunt beneficiari ai proiectului.
Cadrele didactice au invatat tehnici de identificare a starii emotionale ale elevilor, de gestionare a comportamentelor indezirabile, tehnici necesare pentru reglarea emotionala a elevilor astfel incat acestia sa fie apti pentru a invata, a colabora in echipa si pentru a-si imbunatatii performantele scolare. Cadrele didactice au fost implicate activ in aplicarea informatiilor teoretice si a resurselor materiale utile in a construi un cadru pozitiv si calm potrivit pentru predarea temelor specifie programei educationale.
Personalul: 2 psihologi si 2 asistenti sociali
Rezultate:
- 98% dintre copii au dobandit abilitati de identificare a emotiilor si si-au dezvoltat vocabularul emotional
- 80% dintre copii au dobandit capacitatea de a identifica cauzele ce stau la baza manifestarii diferitelor emotii
- 90% dintre copii si-au insusit strategiile de calmare si rezolvare a problemelor emotionale
- 50% dintre copii aplica in mediul scolar si familial tehnici si strategii de calmare in vederea depasirii momentelor dificile din punct de vedere emotional
5.Cadrele didactice de la clasele unde sunt elevii beneficiarii proiectului au fost pregatite sa primeasca elevul intr-un mediu prielnic desfasurarii activitatii didactice si a dobandit abilitatile necesare pentru gestionarea comportamentelor distruptive ale elevilor.
Proiectul a fost finantat de catre ING Bank.